Sanktioner – EU:s sanktionsregler med inriktning på Ryssland. Medlemsseminarium 14 februari.

Datum: 14.02.2019 Plats: Odd Fellow, Västra Trädgårdsgatan 11, Stockholm

Exportkontrollföreningens medlemmar inbjuds till ett seminarium torsdagen den 14 februari 2019 kl. 10 – 13 i Stockholm.

Vid seminariet kommer Hanna Björklund, ISP, att ge grundläggande information om EU:s sanktionsregelverk, och Magnus Arsenius, ISP, att ge en mer ingående information om EU:s sanktionsregim mot Ryssland. Vidare kommer Aleksi Pursiainen, Solid Plan, att ge sin syn på EU:s Rysslandssanktioner utifrån ett företagsperspektiv. Aleksi har startat upp en av Finlands första exportkontrollkonsultbyråer. Han har tidigare jobbat på finska UD:s exportkontrollavdelning, och har även ansvarat för Nokias exportkontroll.

Tid: torsdagen den 14 februari 2019 kl. 10.00 (Registrering och kaffe från 09.30) – ca 13.00

Kostnadsfritt för medlemmar i Exportkontrollföreningen. (Vid ej avbokad utevaro debiteras 800 kr). Pris för icke-medlemmar: 800 kr exkl. moms. I seminariet ingår dokumentation, kaffe och lunch.

Anmälan: Sker på formuläret nedan senast den 8 februari

Välkommen!