SWEDISH UPDATE 2023

Datum: 14.09.2023 till 15.09.2023 Plats: Bergendal, Landsnoravägen 110, 192 55 Sollentuna

OBS! Tack vare väldigt stort intresse, måste vi tyvärr meddela att det är fullt, dvs alla konferensplatser/hotellrum är fullbokade.

Exportkontrollföreningens årliga aktualitetsseminarium The Swedish Update kommer 2023 att äga rum den 14-15 september (torsdag-fredag) på Bergendal i Sollentuna i Stockholms norra del med start den 14 september kl 09:00 (registrering fr o m kl 08:30) och avslutning den 15 september kl 14:00.

Som vanligt är Swedish Update inriktat på aktuella exportkontrollfrågor med nyheter från ISP och BIS. Även säkerhetsläget, medlemskapet i NATO samt trender inom exportkontroll och sanktioner inklusive lessons learned när det gäller Ryssland diskuteras. En dialog med ISP (KM resp PDA) kommer att hållas under dag 1. Vänligen sänd, senast den 7 september, förslag på frågor att diskutera med ISP under dialogen dag 1 till info@exportkontrollforeningen.se.

Även hur exportkontrollen hanteras i Indien samt hur man hanterar Human Rights & Trade Controls kommer presenteras.

Diplom delas ut till Certified Export Control Managers under middagen, då vi även får musikalisk underhållning.

————————————————————

Kostnader för deltagande är 9500 kr för medlem i Sveriges Exportkontrollförening och 13000 kr för icke-medlem inklusive logi och måltider. Kostnaden för deltagande för de som ska få mottaga sina Certified Export Control Managers (CECM) certifikat, erbjuds till halva priset, dvs 4750 kr för medlemmar samt 6500 kr för icke-medlemmar.

(Det finns 30 rum ’bokade’ för er som anländer en dag tidigare. Vänligen kontakta receptionen samt ange att ni ska vara med på Swedish Update. Ni står själva för denna kostnad. (info@bergendal.se)

Anmälan till Update 2023 kan tyvärr inte längre ske på nedanstående formulär, då det är fullbokat).