Certified Export Control Manager (CECM)

CECM-utbildning, Del II Fördjupning Sverige; KM

Datum: 16.03.2021 till 17.03.2021 Plats: Odd Fellow, Västra Trädgårdsgatan 11, Stockholm

Kursen ger fördjupade kunskaper om hur exportkontrollärenden inom KM-området handläggs. Deltagarna får lära sig hur exportkontrollklassificering genomförs, hur ansökningar till ISP görs samt vilken rapportering som krävs.

ISP deltar med föreläsare från myndigheten. Teori varvas med praktiska övningar.

Kursen avslutas med ett kunskapsprov. Efter genomförd kurs erhålles ett kursintyg.

Kursen är i första hand tänkt som en del i utbildningsprogrammet, men kan också genomföras som enskild kurs alternativt tillsammans med en eller flera andra delkurser i utbildningsprogrammet.

Målgrupp är personer som har för avsikt att gå hela utbildningsprogrammet med målsättningen att bli Certified Export Control Manager men även personer som behöver ha praktiska fördjupade kunskaper om handläggning av exportkontrollärenden inom KM området i kontakten med ISP.

Tid:
Dag 1, tisdagen den 16 mars 2021, kl. 09.00-17.00
Dag 2, onsdagen den 17 mars 2021, kl. 08.30-12.30, (därefter, kl. 13.30, vidtar CECM del II, PDA)

Plats: På grund av Covid-restriktioner kommer deltagande i denna utbildning att kunna ske endast genom uppkoppling via Teams. På plats i kurslokalen hos Odd Fellow kommer att finnas föreläsare samt en tekniker och utsändning kommer att ske därifrån med kamera och pp-bilder. Länk för uppkoppling kommer att skickas till deltagarna senast dagen innan årsmötet.

Anmälan sker på nedanstående formulär genom att markera önskad utbildning, fylla i rutorna och skicka in formuläret.